söndag 8 april 2012

Läsplanering april 2012

Vad ska man då läsa i april? Ja, det tänkte jag ta upp här. Man kan ju gissa och planera i alla fall.

De här sju böckerna tänkte jag ta mig an den här månaden. Jag vågar inte riktigt ta med fler böcker, det är ju bättre att behöva lägga till än dra ifrån. Nu har vi ju kommit in en vecka i april, så två av de inplanerade böckerna är redan utlästa.

Cirkeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren. Den här är redan utläst och lite tankar om den kommer nästa vecka.

En sannolik historia av Karin Alvtegen. Också utläst redan och tankar om den kommer om ett tag. Hyllvärmare.

Pansarhjärta av Jo Nesbø. Min påskekrim som jag läser just nu. Så långt en typisk Nesbø... jag är helt lost.

Den röda damcykeln av Mats Ahlstedt. Tredje delen i serien om Sören Högström och Fatima Wall. Den enda jag har kvar i bokhyllan och såvida inte denna är otroligt bra så blir det inga fler för mig. Hyllvärmare.

Klockan 21:37 av Karin Alfredsson. Tredje delen om Ellen Elg. Det ska bli spännande att se vad som avhandlas i denna. Hyllvärmare

Alltid skogen av Sanna Tahvanainen. Månadens bok i den nordiska läsutmaningen och aprils bok representerar Åland.

PS: Jag älskar dig! av Cecelia Ahern. Jag såg filmen för flera år sedan och älskade den, men jösses vad sorglig den var. Nu ska vi se om jag klarar att läsa den också. Hyllvärmare och ingår också i årets boktolva.

14 kommentarer:

  1. När det gäller PS: Jag älskar dig! så är boken inte alls som filmen. Det är rätt mycket de har ändrat på. Blir spännande att se vad du tycker som sett filmen först :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske är tur att det var ganska längesedan jag såg filmen, men den har ändå på något sätt etsat sig fast i minnet.

      Radera
  2. Det låter som intressanta böcker! Hoppas du får en härlig läsmånad då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det blir en del bra böcker, det har i alla fall börjat rätt hyfsat :)

      Radera
  3. Att skriva listor över vad jag ska läsa brukar jag akta mig för oftast blir det helt andra böcker jag läser till slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är precis tvärtom och så lättlurad att om något står på en lista så gör jag det. Det funkar varenda gång :)

      Radera
  4. Man kanske borde läsa fler Ellen Elg-böcker, faktiskt.. Själv har jag bara läst 80 grader från varmvattnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst en mer, men hittills har jag gillat dem. De är ju inte direkt klassiska deckare.

      Radera
  5. Gillar böckerna om Ellen Elg, men Klockan 21:37 är kanske inte den bästa. Cirkeln har jag precis läst - riktigt bra ungdomsroman!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har hört det förut om Klockan 21:37, det gör det hela ännu mer spännande :)

      Cirkeln tyckte jag mycket om.

      Radera
  6. Så välstrukturerad du är! Själv känns min läsplanering smått kaotisk! Nu läser jag i alla fall min första Arne Dahl;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar listor och jag gör som det står på dem :) Det är lika bra att försöka styra upp det hela...

      Äntligen Arne Dahl :) Hoppas du gillar den.

      Radera
  7. Det ska bli intressant att höra vad du tyckte om Cirkeln, själv är jag lite kluven till den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var inte ett dugg kluven. Men det är allt jag säger just nu :)

      Radera