lördag 3 mars 2012

I min brevlåda...

i måndags, så kom det en bok. Det var inget mindre än ett recensionsexemplar av De två odjuren av Elin Holmerin. Kanske inte min typiska genre, fantasy, men Elin beskrev boken så här: Det är en historisk roman med fantasyinslag. Boken är skriven för vuxna. Och då lät det ju genast mycket mer intressant.

Jag har faktiskt redan börjat läsa den och kommit ungefär en tredjedel in. Något som gör den lite jobbig att läsa är att det finns en del som en korrekturläsare borde ha sett, men det verkar lovande än så länge.

Tack Undrentide och Elin!

6 kommentarer:

  1. "Historisk roman med fantasyinslag" låter ju som något för mig. Det skall bli intressant att se vad du tycker om den.

    SvaraRadera
  2. Utan att avslöja för mycket så kah jag ju berätta att den handlar om drakar i människohamn. Och drakar har jag väldigt svårt att motstå :)

    SvaraRadera
  3. Det här med korrläsningen, Monika. Jag har ju, som alltid, ett gäng elevuppsatser som längtar efter att bli rättade. Känner du suget, säg bara till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag skulle vara för tuff mot de stackars eleverna.

      Radera
  4. Låter spännande! Ska bli kul att läsa din recension

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju löjligt förtjust i drakar :)

      Radera