onsdag 14 mars 2012

Bokhyllerunda: C

Då är det dags för C och det hade jag bara 15 stycken av, det gjorde det ju lite enklare att välja ut fem. Här är de i alla fall.


Charmskolan (Nelson DeMille) - För några år sedan var detta en av mina absoluta favoritförfattare. Jag har försökt hitta fler böcker av honom (har fem), men inte lyckats. Men vad bra han var (är?).

Cirkeln (Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren) - En hype från förra året, som jag faktiskt inte läst än. Men nu står den i hyllan i alla fall.

Corpus delicti (Elias Palm) - Ja, jag vet, jag är helt såld på svenska deckarserier. Här är visst en till. Inte heller den har jag läst.

Coq rogue (Jan Guillou) - Efter att ha läst en bok här och en bok där, så har jag till slut lyckats samla på mig hela serien. Så småningom ska jag ta mig an den, i ordning, från början. Den här boken är starten på hela serien.

Cujo (Stephen King) - Cujo skrämde sk-ten ur mig på den tiden det begav sig. Fruktansvärt otäck. Filmen också. Men ett av mina favoritcitat, som jag också försöker leva efter, såg jag här första gången: Om livet ger dig citroner, gör lemonad.

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul idé detta med titelalfabet! Har aldrig lycktas ta mig igenom en King, inte riktigt min stil, men yes jag gillar också citatet ;-)
    Lo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det är skräckbiten du inte gillar med King, så har han ju faktiskt skrivit mycket annat också, som Flickan som älskade Tom Gordon och Den gröna milen. Men så klart, alla kan ju inte gilla allt. Det är ju också det som gör bokbloggandet intressant :)

      Radera
  2. Mycket lemonad kan det bli ibland men det är ju fantastiskt gott! Kanske dags för Cirkeln nu då Eld snart är på gång?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du rätt i... i båda sakerna faktiskt :)

      Radera
  3. Cujo låter spännande, har bara sett filmen. Gillar citatet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Citatet är ett av de bästa jag vet. När jag var yngre funderade jag på att brodera in det på en bonad så jag alltid kunde se det :)

      Radera