onsdag 7 december 2011

Tematrio - julklappsönskningar

Äntligen dags för en ny Tematrio från Lyrans noblesser. Den här veckan är det ett ack så viktigt ämne...

Det lackar mot jul och det är hög tid att tala om för nära och kära vad ni vill ha i era hårda, platta paket. Berätta därför om tre böcker ni önskar i julklapp!

Jag önskar mig ju betydligt fler än tre... De här är i alla fall de tre översta.

1. Flickan från ingenstans av Justin Cronin. Någongång i somras/höstas läste jag om den här författaren och att han tydligen ska vara Stephen Kings arvtagare. För mig räcker det. Den här boken står absolut högst upp på min önskelista.

2. Dewey Decimal av Nathan Larson. Bara namnet på boken gör ju att en boknörd börjar dregla. Nu är det väl i och för sig inte kategoriseringssystemet boken handlar om, men släng in lite influensapandemier, terrorattacker och annat så är min lycka gjord. Tydligen första delen i en trilogi också. Kan det bli bättre?

3. Skendöd av Thomas Enger. Ny norsk deckarförfattare och norska deckare är något av det bästa jag vet. Första delen av sex, det kan ju bli riktigt bra detta.

4 kommentarer:

  1. Flickan från ingenstans ska du absolut läsa. Jag har visserligen läst den på engelska men den är nog lika bra på svenska.

    SvaraRadera
  2. @Sara Pepparkaka: Det var nog det som var det svåraste; att bara välja tre...

    @Emma: Jag vågar inte säga att jag är 100% säker på att Tomten kommer med den, men 99,99% säker är jag :)

    SvaraRadera