tisdag 18 oktober 2011

Köpstoppet till trots...

Jag skulle egentligen bara beställa en present till sambon som fyller år i dag och så visade det sig att jag kom över den ena gränsen efter den andra i bonustrappan. Till slut råkade jag ju komma till en pocket för 19 kronor. Vem kan säga nej till en pocket för 19 kronor? Inte jag i alla fall, köpstopp eller ej.

Valde efter mycket besultsvånda ut Harlan Cobens Mästaren och till min stora fasa(?) upptäckte jag att det är andra delen i en serie. Man kan ju inte börja med andra delen, så jag var naturligtvis tvungen att leta upp del ett, Spelaren, och beställa den också. Jag har bara läst en enda bok av Coben förut, Borta för alltid, och den var jag inte så imponerad av. Får se om han kan övertyga mig med dessa.

Till mitt försvar så jag kan nämna att jag är sjuk och vår kassa hyresvärd har inte lyckats få igång värmen i huset, så i över en vecka har vi nu haft 16-18 grader i lägenheten. Trots raggsockar, dubbla tröjor, fleecepläd, varma soppor och drycker så fryser jag som en galning.

Jag åberopar också punkt 1, 4, 7, 23 och 25 i Bokbabbels formidabla lista.

3 kommentarer:

  1. Du gjorde helt rätt i att unna dej ett par böcker! :-D Jag har inte läst någon av dem, men jag har läst ett par andra (tre kanske?) av Harlan Coben. Det känns som om alla hans böcker (hmm, eller de jag läst i alla fall) går i samma stil - har man läst en så har man läst alla... Men hoppas du gillar de här två!

    SvaraRadera
  2. hehe, det finns inget så lockande för att utmana ett köpstopp som en bra deal :) Man är ju bara människa. bara att njuta extra av inköpet (istf ev dåligt samvete för ignorerat köpstopp).

    SvaraRadera
  3. Nej, dåligt samvete kommer jag aldrig att ha, inte för mina bokköp i alla fall :)

    Nu har jag lyckats få tre olästa av Coben (plus en MP3-bok som sambon har), så jag hoppas verkligen att han är bättre än jag kommer ihåg.

    SvaraRadera