onsdag 3 augusti 2011

Nya böcker

Juli 2011 kommer att gå till historien som månaden när jag blev helt vild och galen i mina bokköp. Detta är del 1...

I mitten av juli beställde jag lite böcker från AdLibris. Jag fick ganska mycket i presentkort när jag fyllde år, så hela den här beställningen kostade mig bara 42 kronor :-)


Fyra av författarna har jag aldrig läst förut:
Kjell Eriksson
Carin Gerhardsen
Raymond Khoury
Stefan Tegenfalk

Det ska bli riktigt spännande att läsa dem.

Arnaldur Indriðason har jag läst de två första om Erlendur Sveinsson av; Glasbruket och Kvinna i grönt. Nu har jag köpt på mig hela serien, så den är komplett i bokhyllan. Fast det kommer ju en ny om några veckor, Svart himmel. Den får jag nog önska mig i julklapp.

Anna Jansson har jag inte riktigt bestämt mig om jag gillar eller ej. Jag har bara läst de två första i serien om Maria Wern, Stum sitter guden och Alla de stillsamma döda och jag är inte till mig av förtjusning direkt. Men någon gång har jag råkat köpa del 10 och kanske kommer jag till den så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar