lördag 13 augusti 2011

Boktolva

Jag har ju alldeles glömt att skriva att jag gått med i utmaningen Boktolvan, som går ut på att läsa böcker av tolv författare som man ännu inte har läst någonting av. Jag är inte helt säker, men jag tror det var Enligt O som var först.

Jag har ytterligare ett krav, förutom att det ska vara en ny författare, så ska boken även finnas i min bokhylla, så blir jag av med lite olästa böcker där.

Jag har inte varit med från början, men när jag kollade vad jag läst hittills i år så tyckte jag det var lika bra att försöka. So, here goes...

De här författarna och böckerna har jag bestämt mig för:
Ahlstedt, MatsDödsängeln
Alfredsson, Karin80° från varmvattnet
Cleeves, AnnSvart som natten
Colfer, EoinOch en grej till...
Dorph, ChristianAvgrundens rand
Fransson, RamonaDyrbar kärlek
Jonasson, JonasHundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Ingemarsson, KajsaLyckans hjul
Jansson, AnnaStum sitter guden
Ohlsson, KristinaAskungar
Roman, AndreasMörkrädd
Tropper, JonathanKonsten att tala med en änkling

Fyra är redan klara så det är bara åtta kvar. Gottis om tid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar