söndag 5 september 2010

"Stenhuggaren" av Camilla Läckberg

Genre: Kriminalroman
Antal sidor: 403
Originaltitel: -
Översättare: -
Serie: Fjällbackaserien 3
Utgivningsår: (första) 2007 (min) 2005
Förlag: FORUM






Baksidetext
När en av Fjällbackas hummerfiskare hittar en liten flicka drunknad, tror man först att hon dött av en olyckshändelse. Men det visar sig att hon blivit mördaad. Vem kan ha velat sjuåriga Sara så illa? Och varför?

Patrik Hedström blir tillsammans med sina kollegor på Tanumshede polisstation återigen indragen i en komplicerad mordutredning.

Ju mer de forskar i fallet, desto tydligare blir det att bakom Fjällbackas idylliska fasad döljer sig en helt annan verklighet. Händelser under 1920-talet vävs samman med nuet och det visar sig att gåtans lösning ligger i det förflutna...

Min kommentar
Jag tycker om Läckberg. Även om jag efter ett tag tror mig ha listat ut vem som är skyldig och hur allting hänger ihop så tycker jag att hon berättar skickligt och historien går hela tiden framåt. Perfekt underhållning!

Jag ger boken 3.5.

Boken kan köpas på AdLibris, Bokia och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar